Γιώργος Α. Παπανδρέου - Πρόεδρος ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Γιώργος Α. Παπανδρέου - Πρόεδρος ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα >   ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ >   Οι Νέοι έχουν το λόγο >   Ομοφυλοφιλία και περιθωριοποίηση 

Ομοφυλοφιλία και περιθωριοποίηση

Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης του διεθνούς οικονομικού συστήματος όπου το φαινόμενο της περιθωριοποίησης και του αποκλεισμού κοινωνικών ομάδων αποκτά μεγάλες διαστάσεις τόσο στις ανεπτυγμένες χώρες όσο και στις αναπτυσσόμενες, ο σεβασμός της διαφορετικότητας πρέπει να  αποτελεί μια μορφή έκφρασης της κοινωνικής αλληλεγγύης η οποία είναι απαραίτητη για τη εξασφάλιση της μελλοντικής συνοχής των κοινωνιών. Επομένως περισσότερο από ποτέ η σημασία της ανεκτικότητας και του σεβασμού των ισότιμων δικαιωμάτων όλων και ειδικότερα αν αυτά εστιάζουν στην σεξουαλική προτίμηση,  αποκτά όλο και μεγαλύτερη αξία. Σήμερα, η μεγάλη πλειοψηφία των ειδικών πιστεύει ότι ο ομοφυλόφιλος άντρας και η ομοφυλόφιλη γυναίκα πρέπει να θεωρηθούν σε σχέση με την κληρονομικότητα, με το περιβάλλον στο οποίο ζουν και φυσικά με τις θετικές επιλογές που κάνουν στο αν θα αποδεχτούν και σε ποιο βαθμό τα συναισθήματά τους. Συγχρόνως εμφανίστηκε και ένα ενδιαφέρον για την ομοφυλοφιλία ως κοινωνικό φαινόμενο. Κοινωνιολόγοι, ανθρωπολόγοι, ιστορικοί και ερευνητές έχουν επισημάνει, ανάμεσα σε πολλά άλλα και το πως έχει μεταβληθεί η άποψή μας για την ομοφυλοφιλία σε σχέση με το χρόνο καθώς και τις σημαντικές διαφορές που υπάρχουν στην αντιμετώπισή της από διαφορετικούς πολιτισμούς. Έτσι η συζήτηση για ένα θέμα ταμπού, όπως η ομοφυλοφιλία, παίρνει διαστάσεις μεγαλύτερες από ότι θα περίμενε κανείς σ’ έναν κόσμο που τα ουσιαστικά προβλήματα (οικονομικά, πολιτικά, οικολογικά) είναι τεράστια και πιεστικά. Είναι προφανές όμως ότι στη συνείδηση του μέσου ανθρώπου το ερώτημα του χαρακτηρισμού της απόκλισης από τον γενικό κανόνα παραμένει αναπάντητο, αλλά δραματικά ενδιαφέρον. Ποιοι δεν ανέχονται το ρατσισμό, τον αποκλεισμό, τις διακρίσεις και την προβολή; Ίσως τα πολιτικά κόμματα, οι πολιτικοί και πολιτευτές, οι κληρικοί, οι δημοσιογράφοι και γενικά οι διανοούμενοι θα πρέπει να αντιληφθούν και να σεβαστούν την ομοφυλοφιλία ως διαφορά με δικαίωμα ή αλλιώς να μην περιμένουν την κατανόηση ή τη στήριξη σε τυχόν εκκλήσεις τους. Πρέπει να βρουν το θάρρος να αναφερθούν στην ομοφυλοφιλία όταν κατονομάζουν τις διάφορες ομάδες πολιτών και υπολογίζουν στη στήριξή τους. Αυτό σε όποια πολιτική ή θρησκευτική παράταξη ανήκουν. Σήμερα, γνωρίζουν ότι ο αγώνας για την δική τουε ελευθερία έχει πάρει άλλη μορφή. Οι νέοι ομοφυλόφιλοι έχουν να παλέψουν το ρατσισμό, την ξενοφοβία, τον αυταρχισμό, την καταστολή, τον οικονομικό αποκλεισμό, τη θρησκευτική μισαλλοδοξία, τον εθνικισμό, το φασισμό, την καταστροφή του περιβάλλοντος, την αισθητική τρομοκρατία, τη βαρετή ομοιομορφία, τις μικροαστικές αξίες, το φανατισμό, τη συντήρηση, το μιμητισμό και την άγνοια του άλλου, του ξένου, του διαφορετικού μαζί με εκατομμύρια ανθρώπων άλλων ομάδων.

Ενημέρωση σχετικά με τη προσθήκη σχολίων:

  • κάθε σχόλιο καταχωρείται με ημερολογιακή σειρά (το νεότερο στο τέλος)
  • ο σελιδοδείκτης παραπέμπει σε επόμενη Σελίδα καταχωρήσεων όταν υπάρχουν περισσότερες από μία σελίδες
  • το πεδίο Προσθήκης Σχολίων βρίσκεται στο τέλος κάθε σελίδας (προς διευκόλυνση σας)
  • αν πατήσετε το κουμπί Refresh/Reload το ίδιο σχόλιο σας θα "ανέβει" 2 φορές - στην επόμενη επίσκεψη σας στη Σελίδα το σχόλιο σας θα είναι καταχωρημένο

Σελίδα:
ΣΧΟΛΙΑ        ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΩΝComments
Περιθωριοποίηση, γιατί όσο και να υποστηρίζει κανείς την ελευθερία στις σεξουαλικές προτιμήσεις του διπλανού του, στην πραγματικότητα ο σχολιασμός μόνο αρνητικός μπορεί να είναι για τους ομοφυλόφιλους. Προκλητική συμπεριφορά, ως αποτέλεσμα της αποστασιοποιημένης κοινωνίας. Γκετοποίηση, γιατί ετικέτες ‘ανωμαλίας’ κανένας δεν μπορεί να μεταφέρει. Συμφωνούν όλοι στην ελευθερία σεξουαλικής έκφρασης, αλλά όλοι προσβάλλονται στον χαρακτηρισμό ‘ανώμαλος’. Μια πιο ανθρώπινη και ζεστή συμπεριφορά από τη φοβισμένη κοινωνία θα βοηθούσε στην εξισορρόπηση του θέματος.
Προσθήκη σχολίου από my opinion στις 25 Απριλίου 2005, 00:04
Ομοφυλοφιλια...Δύσκολο ζήτημα για μια κοινωνία συντηριτική, σαν τη δική μας. Προσωπικά διαφωνώ με τα όσα έχει πει ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος περί "χουσουριού". Κανείς δεν γίνεται με τη θέλησή του ομοφυλόφιλος, αντίθετα οι καταστάσεις που βιώνει τον οδηγούν εκεί... Τι μπορεί να κάνει το κράτος γι'άυτούς; Τίποτα. Και αυτό διότι δεν τους εμποδίζει σε κάτι. Η Εκκλησία όμως πρέπει να αναθεωρήσει τις απόψεις της και να βρει έναν άλλον τρόπο αντιμετώπισης. Οι ομοφυλόφιλοι είναι σαν όλους μας, απλά με ιδιαίτερες σεξουαλικές προτιμήσεις, τίποτε άλλο.
Προσθήκη σχολίου από Γιάννης Τοψαχαλίδης στις 26 Απριλίου 2005, 00:04
Εγώ νομίζω πως κάθε ένας άνθρωπος έχει δικαίωμα να κοιμάται με όποιον θέλει, να αγαπάει όποιον θέλει, αρκεί να το δείχνει αυτό έντονα. Υπάρχουν ομοφυλόφιλοι που είναι χρόνια ζευγάρια και δεν το ξέρει κανείς και ζουν με αξιοπρέπεια και υπάρχουν και άλλοι που τους βλέπεις απλά να περπατούν και είναι άσχημο. Βασικά διαφωνώ με όλα αυτά που λένε να γίνουμε Ολλανδία, να παντρεύονται οι gay, να κάνουν παιδιά, αυτό δεν πρέπει να γίνει. Πρέπει όμως η κοινωνία μας να ανοίξει και να δέχεται τον οποιονδήποτε, ότι και αν κάνει στην προσωπική του ζωή. Αλλά αυτό προυποθέτει μια κοινωνία με αντίστοιχη εκπαίδευση και συνήθειες. Η Ελλάδα ακόμη είναι πολύ πίσω για να δεχτεί κάτι τέτοιο.
Προσθήκη σχολίου από Αγγελική Καραγκούνη στις 4 Μαΐου 2005, 00:05
Σε ένα αξιοπρεπές ομοφυλόφιλο ζευγάρι, γιατί να μη δοθεί η δυνατότητα νομικής στήριξης; Διαφωνώ με την υιοθέτηση παιδιών, είναι τόσο λεπτό το ζήτημα, αλλά γιατί δύο άνθρωποι που είναι μαζί για πολλά χρόνια, να μη μπορούν να καλυφθούν νομικά και να μοιράζονται τα περιουσιακά τους στοιχεία; Έστω και χωρίς γάμο, γιατί να μην τους αναγνωριστεί η συντροφικότητα;
Προσθήκη σχολίου από Irene x στις 7 Μαΐου 2005, 14:05
Συμφωνώ με την κυρία Αγγελική, η Ελλάδα είναι πολύ πίσω. Πάρα πολύ. Γνωρίζετε πως μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας ο όρος ομοφυλοφιλία προκαλεί το γέλιο, την αρνητική στάση του εκπαιδευτικού στο θέμα και κατά συνέπεια την καλλιέργεια της άγνοιας, του φόβου και των αδιάλλακτων συναισθημάτων των μαθητών; Ελπίζω να αποτελεί μεμονωμένο παράδειγμα. Διότι αν όλοι οι ‘εκπαιδευτικοί’ της χώρας λειτουργούν παρόμοια, θα βάλω τα γέλια.
Προσθήκη σχολίου από hello all στις 17 Μαΐου 2005, 22:05
Sugxaritiria ke Proedre tou PASOK pou thigetai ena tetoio zitima mesa stin idia tin istoselida sas. Eimai gay, 27 eton kai exo sxesi edo kai 5 xronia me enan uperoxo anthropo, den mporeite na fantasteite pia einai ta problimata pou antimetopizei kathimerina kapoios pou exei kanei tin idia epilogi me mena. Prepei na parnitheis oikogeneia, na exeis filous omoious sou, dioti i pleiopsifia ton str8 den se apodexetai. Prepei na to krubeis stin ergasia ktl. Exo simbibastei me tin pragmatikotita kai exo mia uperoxi zoi sti basi tou kleistou omos kyklou pou me periballei. Kai to problima, auto akribos einai, o upoxreotika kleistos kuklos. Euxomai na kataferetai opos lete na spasete to katestimeno. ----- ps Parakolouthisa tis teleutaies 2 omilies sas, sugxaritiria. Makari na kataferetai na ginetai pragmatika anoixtoi stin koinonia. Ego eimai filos tou kinimatos sas, elpizo mia mera na gino kai melos. Auti tin stigmi omos den eimai ikanopoihmenos me auta pou blepo.
Προσθήκη σχολίου από Dionusis k στις 1 Ιουνίου 2005, 04:06
Διονύση, έχουμε ως κοινωνία ένα χρέος ανθρωπισμού, να σεβόμαστε τον πλησίον μας, όποιος και να είναι αυτός. Να αποβάλουμε τις προκαταλήψεις, ιδιαίτερα αυτές που πηγάζουν στην άγνοια και στο φόβο. Δεν είναι δυνατόν να ζούμε εδραιώνοντας διαχωριστικές γραμμές μεταξύ μας, γραμμές που εστιάζουν στο φύλο, στο χρώμα, στην εθνικότητα κλπ. Η άγνοια, ο φόβος στον οποίο οδηγεί, δεν αιτιολογούνται, δεν μπορούμε να λειτουργούμε με παραμέτρους δήθεν όποιας 'λογικής' και συλλογιστικής, αλλά που συνιστούν ουσιαστικά προκατάληψη απέναντι σε κάτι που δεν γνωρίζουμε και να ωχυρονόμαστε πίσω από την άγνοια μας. Εμείς δημιουργούμε ένα κοινό γνώμονα πολιτισμού, κοινές πανανθρώπινες αξίες σε ότι αφορά τον συνάνθρωπο μας στην ίδια μας τη χώρα. Έχουμε την δύναμη να ξεφύγουμε από τον φόβο μπροστά στην διαφορετικότητα του άλλου. Για ακριβώς αυτό το μέλλον μπορούμε να ενώσουμε τις φωνές μας και να θίξουμε θέματα που τα καλύπτουμε κάτω από το πέπλο ενός ψευτοταμπού.
Προσθήκη σχολίου από Γιώργος Παπανδρέου στις 1 Ιουνίου 2005, 15:06
Ομοφυλοφιλία και περιθωριοποίηση… Για τα δεδομένα της σύγχρονης κοινωνίας, ομοφυλοφιλία ίσον περιθωριοποίηση. Σχήμα οξύμωρο:σύγχρονης;; Αν σύγχρονη σημαίνει μια κοινωνία πολιτών ίσων και ανοιχτόμυαλων, με βαθύτερες δομές που πηγάζουν από ένα νου με κανένα ίχνος φοβικών καταβολών, τότε θα πρέπει να αναφερόμαστε στην κοινωνία με διαφορετικό ορισμό. Στο ραδιόφωνο και τις τηλεοράσεις σας υπάρχουν εκπομπές, διαφημίσεις και σειρές με άμεσες και έμμεσες αναφορές στους ομοφυλόφιλους. Σε αφίσες των κεντρικών λεωφόρων, στον έντυπο τύπο. Πριν μερικά χρόνια κάτι τέτοιο θα ήταν λόγος ανάσυρσης μεσαιωνικών τρόπων τιμωρίας των υπευθύνων. Νομίζω πως κάτι έχει αλλάξει. Μερικοί μπορεί να το κάνουν για θέμα μόδας, το οποίο ακούγεται πολύ ανόητο. Θεωρώ ότι μπορώ να καταλάβω πώς η κοινωνία ωθεί το Διονύση στην περιθωριοποίηση και στη δημιουργία κλειστού κύκλου. Χρειάζεται προσπάθεια και από τις δύο πλευρές για το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα. Ας συμφωνήσω και με το hello all με ένα ειρωνικό γέλιο προς τους συγκεκριμένους ‘εκπαιδευτικούς’.
Προσθήκη σχολίου από maria maraki στις 2 Ιουνίου 2005, 17:06
ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΕΧΘΕΝΤΑ, ΩΣ ΕΠΙ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ.ΕΚΕΙ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΤΟΝΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΝΑΛΥΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΞΑΝΤΛΕΙΤΑΙ Η ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΔΟΘΕΙ ΠΟΛΛΟΙ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΣΕ ΕΝΑ ΚΥΝΗΓΙ ΜΑΓΙΣΣΩΝ ΟΡΜΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ (=ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ) ΟΤΙ ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΑ ΕΧΕΙ ΒΑΛΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ GAY.ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΤΣΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ, ΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑΣ.ΑΡΚΕΙ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ,ME THN ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΟΡΟΥ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ, ΧΩΡΟ.ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΘΕΩΡΩ ΤΙΜΙΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΣΑΦΩΣ ΑΝΤΡΙΚΙΟ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΡΑΔΟΧΗ ΚΑΠΟΙΟΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ GAY ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΚΡΥΠΤΟΜΟΦΥΛΙΑ.ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΠΟΛΛΟΙ GAY ΠOY TYΓΧΑΝΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗΣ ΦΗΜΗΣ, ΝΑ ΗΤΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΕΥΡΥ ΚΟΙΝΟ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΚΘΕΣΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΟΥ ΜΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΝΟΣ ΜΥΝΗΜΑΤΟΣ ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ.
Προσθήκη σχολίου από ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ στις 23 Ιουνίου 2005, 20:06
Φίλε Χρήστο, με καθυστέρηση ομολογώ ότι δεν μπορώ να παρακολουθήσω το συλλογισμό σου. Καταρχήν γίνεται κυνήγι μαγισσών ποιών; Αυτό που είναι δεδομένο είναι ότι η άγνοια οδηγεί στο φόβο και ο φόβος οδηγεί στη προκατάληψη. Και η προκατάληψη υπάρχει και είναι έντονη! Θα πάρω το πιό απτό παράδειγμα, ένα παράδειγμα, όχι προκατάληψης αλλά στιγματισμού. Ποιά είναι η θέση της Εκκλησίας απέναντι στο θέμα της ομοφυλοφιλίας; Στοργική, φιλική ή ακραία μεσαιωνική; Γιατί ο καλλιτεχνικός κόσμος να αποτελεί πρότυπο και κριτήριο; Επειδή προβάλλεται έντεχνα και κουτσομπολίστικα από φυλλάδες γεμάτες σεξουαλικά υπονοούμενα; Γιατί αυτές οι φυλλάδες έχουν τέτοια μεγάλη κυκλοφορία, γιατί προσφέρουν πληροφόρηση ή απλά παρέχουν τη δυνατότητα να 'κάνει κανείς μάτι' και να ασχολείται με ανόητες γαργαλιστικές λεπτομέρειες που διαδραματίζονται έξω από το σπίτι του; Να τον ρωτήσουμε αν συνέβαινε το ίδιο μέσα στο σπίτι του πως θα αντιδρούσε, εκεί θα βλέπαμε πόσο πίσω είμαστε, πόσο κατά βάθος αναχρονιστικές αντιλήψεις έχουμε. Γιατί πρέπει να βγει κάποιος δημόσια να δηλώσει ότι είναι ομοφυλόφιλος; Είναι αναφαίρετο δικαίωμα του να κάνει τις επιλογές του, εμάς γιατί πρέπει να μας "καταθέσει" πιστοποιητικό σεξουαλικής ιδιότητας; Ποιοί είμαστε να τον κρίνουμε και θα τον χαρακτηρίσουμε τίμιο και άντρα αν το κάνει; Και τι είναι η έννοια "αντρίκιο", όχι ετυμολογικά (αυτονόητο), αυτό είναι χαρακτηρισμός για τη συμπεριφορά ατόμου, δηλαδή θα διαχωρίσουμε τους ομοφυλόφιλους σε 'αντρίκιους' και 'μη αντρίκιους' ανάλογα με το αν το δηλώνουν δημόσια; Δηλαδή εμείς τι είμαστε, οι πάροχοι πιστοποιητικών ανδρισμού;;; Που είναι η ελεύθερη επιλογή, θεωρείς ότι το να το κρύβουν δεν είναι έντιμοι, αν είναι δυνατό, ο καθένας έχει το δικαίωμα στη διαφύλαξη της προσωπικής του ζωής. Είναι αποδεκτός στη κοινωνία μας ο γάμος μεταξύ ομοφυλόφιλων; Είναι αποδεκτή η υιοθεσία από ζεύγος ομοφυλόφιλων και δεν εννοώ θεσμικά, αλλά στη καθημερινότητα; Ή μήπως εμείς υποκρινόμαστε υπό το δήθεν φιλελευθερισμό μας και ουσιαστικά εμμένουμε να τον κράταμε στο περιθώριο της κοινωνίας;
Προσθήκη σχολίου από Γιάννης Καρούζος στις 4 Ιουλίου 2005, 19:07
αγαπητέ φίλε χρήστο Το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ομοφυλόφιλοι (όπως και κάθε ομάδα με διαφοροποιημένη συμπεριφορά) δεν είναι η νομική προστασία τους. Επίσημα όλα τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων προστατεύονται στην Ελλάδα. Το πρόβλημα στα στερεότυπα που η κοινωνία έχει για αυτούς. Λες ότι αν ρίξουμε μια ματιά στον "καλλιτεχνικό χώρο με την ευρύτερη έννοια", στη showbiz δηλαδή θα δούμε ότι βρισκόμαστε στην εποχή της ομοφυλοφιλίας. Για σκέψου όμως πια είναι η εικόνα που προβάλλεται και πια είναι η εικόνα που έχει η κοινωνία για τους gay: Ένας ομοφυλόφιλος είναι ένας τύπος που είναι συνεχώς χαρούμενος έως χαζοχαρούμενος , ντύνεται συνήθως με έντονα ρούχα, κουνιέται πολύ, και είναι πολλές φορές το αντικείμενο του χαβαλέ έως και χλευασμού της παρέας. Δυστυχώς αυτή είναι και η εικόνα που έχει μεγάλο μέρος των συμπολιτών μας για τους ομοφιλόφιλους. Και ακόμα χειρότερα η εικόνα αυτή ενισχύεται από δηλώσεις περί κουσουριών κτλ. Τα στερεότυπα καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά μιας κοινωνίας και γι' αυτό βρίσκονται στη ρίζα όλων των ρατσιστικών φαινομένων.
Προσθήκη σχολίου από - ll στις 8 Ιουλίου 2005, 20:07
Σελίδα:
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΩΝComments
Διεύθυνση E-mail:
*Η διεύθυνση email για λόγους ασφαλείας δεν είναι εμφανής στους υπόλοιπους χρήστες
Επώνυμο:
Όνομα:

Παρακαλώ αναφέρατε τα σχόλιά σας στο παρακάτω πεδίο:

Κορυφή Σελίδας
Αρχική Σελίδα | Ποιος Είναι | Σχετικά | Όροι Χρήσης | Δήλωση Απορρήτου | Επικοινωνία